person beskrivning del 1.


Sniff, min hamster som tyvär är död. men jag älskar henne exakt lika mycket. ♥
hon blev nästan tre år, och tre fantastiska år. jag har haft så kul med henne, här är min finste ♥


Selma, en hund som vi är hundvakt till. Hon kommer vi vara vakt till den 20 mars eller något sånt.
hon är en jättefin hund på 2 år typ. som är jättegosig, men också jätte skällig. hon älskar min mamma, och hänger efter henne hela tiden.. love u Selma ♥


min mamma, hon är 38 år, och värdens bästa mamma. hon finns alltid där för mej, och hon är bara bäst ♥
hon jobbar som fritidsledare, och älskar jobbet.
på fritiden dansar mamma. hon tränar en gång i veckan och är super duktig!
älskar dej mammam ♥


pappa, 4 en super cool pappa, som alltid säller upp.♥
han jobbar som glasmästareoch är bäst på att bygga och fixa.
på fritiden så spelar han i ett band, sixpack holiday.
och så går han på spinning också.
helt enkelt värdens coolaste och bästa pappa ♥


Traste, min söta och balla lillebror. Traste är 11 år, ( fyller det idag! )
och han föddes på nyårsafton.
han går alltså i femman.
Traste spelar fotboll på fritiden, tre gånger i veckan tror jag, och han är asbra.
älskar dej BRORSAN ♥


Saga. en jätte söt och snäll tjej som går i min klass.
vi ska också börja i samma klass i sjuan, eftersom att båda valt musik.
Hon går på dans på sin fritid, och är superduper duktig♥
Saga började i min klass i femman, och jag har lärt känna henne jättebra på så kort tid. 
du är en helt fantastisk kompis Saga ♥
Sagas blogg: http://sagavarnamnet.blogg.se/

 
Ebba, jättefin vän som kom till klassen i trean.
Ebba och jag har alltid stått varandra nära, och har alltid kul ihop. men nu har vi lixom glidit ifrån varandra lite.
saknar ju dej. ♥
Ebba är lika gammal som jag, 12 år. och hon håller inte på med någon sport på fritiden, om inte att va med kompisar gills?
du är en underbar kompis ebba ♥
besök ebbas blogg här: http://ebbaliindgren.blogg.se/


Julia, min kompis som jag kännt enda sedan nollan, eller lite tidigare. värdens bästa tjej.♥
Julia gick på gymnastik med mej, men hon har slutat nu, men vi träffas ända´å varje dag i skolan, oc´h om någn är sjuk brukar vi nästan alltid skicka iväg ett litet sms och kolla hur man mår.
Julia, du är bara bäst. ♥


hannah, min bästis på dagis. ♥
Hannah är 12 år, och hon går på ridning. jag har aldrig sett henne rida eller så, men jag antar att hon är fantastisk med hästar.
Hannah och jag har kännt varandra i evigheter, och det bästa: vi tröttnar aldrig på varandra ♥
Hannah, du är en awesome vän som jag aldrig glömmer ♥
klicka in på hannahs blogg!: http://hannahmarsvin.blogg.se/


Linda, en jättefin vän som jag har kännt typ sedan nollan.
jag kommer ihåg att hon hade en jordgubbsmössa första dagen... ♥
Linda älskar att fota, och har en system kamera. hon är väldigt bra på att fota också.
saknar dej Linda!
du är en brabrabrabrabrabrabra vän. älsk dej Linda ♥
lindas bogg häär: http://grahnensliv.blogg.se/


hinner inte mera nu, men fortsätter senare. puss♥

alla vill till himmelen, men få vill ju döö.

Gud vad tiden går låååångsamt.
vill bara att det ska bli kväll, typ som NU! jag vill ju skjuta fyrverkerier och ha parttY!
och sen så vill jag fixa mej i ordning tsm med Cornelia, sminka oss och klä oss med finfina klänningar. ♥

tänkte göra som Saga. person beskrivningar. asså att jag beskriver mina kompisar, och mina familj. så ni lär känna dom lite bättre. om ni vill asså. om ni inte vill så får ni kommentera. men om typ bara en kommenterar att den inte vill, så är det klart att jag gör det ändå, för lixom.. en kan ju inte styra över alla mina bloggläsare... ♥

aja, jag tyckte det lät som en ganska bra ide. börjar nästa inlägg.

puss♥


jag är ju normal också.




nyårslöften.

tjo!<3

just nu är mormor, morfar och Birgitta här.

och firar traste såklart :D

juste, det traste fick av mej, det var en radiostyrd helikopter! han blev jätteglad. men den har typ gått sönder?

idag är det nnnnnnnnnnnyyyyyyyyyyyååååååååååårrrrrrr! weeehooo!!
party party! disco! jippi!

hehe... lite glad jag..

men vi ska fira med Cornelia och Wille, och deras mamma och pappa. vi ska vara här hemma.
vi firar med dom varje år, men vi brukar vara där. men i år är det lite andorlunda!

HA VÄRDENS BÄSTA NYÅRSAFTON, OCH GLÖM INTE ATT FORTSÄTTA LÄSA MIN BLOGG NÄSTA ÅR!

mina nyårslöften:

• jag ska försöka att vara på så bra humör som möjligt, och tänka mer på andra.

• jag ska försöka få den här bloggen att gå långt. med hög statestik osv.

• jag ska se Justin Bieber i verkligheten. pungt slut, så bara är det ♥



idag är det ingen vanlig dag, för idag är det trastes födelsedag...!

godmorgon!

idag är det nyårsafton, och trastes födelsedag!

GRATTIS BRORSAN!
men nu är Anneli och farmor här, så måste gå!

puss ♥

hör av mej senare. : )



bara för att det här är trastes favvo lag...

naaaj...

saga! om låg statestik?:
Skaffa
" .blogg.se " istället... hehe tycker de blir enklare.. :P <3
svar: nää.. jag har ju lixom fixat design och allt här nu och jaa... hehe... :D <3
31 December, 01:15

happy new year!




ha värdens bästa år!
och fortsätt gjärna att läsa min blogg! <3

har ni några nyårslöften inför 2012?


låg statestik?




if a drop of water was love, I give you the sea.

Sniff

Älskling, du är det ända jag tänker på just nu.
Jag saknar dej, det känns så tomt när inte ditt hjul låter varje natt..
Jag fick inte äns säga hejdå, för helt plötsligt var du bara helt borta.
jag trodde först inte att det var sant. jag fattade det lixom inte.
men du låg bara där, kall och stel. men ändå värdens finaste.
Och jag älskar dej som bara attans.
Det var inte ditt fel att du dog.
Det var inte mitt häller, men det känns nästan så.
Okej, jag vet att det var bara för att du var gammal. du skulle fylla 3 år, den 24 Januari.
men du han inte så långt.
Den dagen du dog kommer jag alltid minnas som den värsta dagen i hela mitt liv. och den längsta, desutom.
Jag var i skolan, men berättade det bara för tjejerna.
dom tröstade mej, och dom fattade att jag var helt förstörd.
dom gjorde allt, och det är jag sjukt glad för.
hela den dagen gick jag bara runt, grät ibland.
jag var såklart glad också, och skrattade med mina vänner. men det var för din skull, och deras.
jag ville inte att du skulle se mej så.
jag ville inte att du skulle se att jag var så ledsen. men det var jag ju. och det var inte direkt lätt att hålla inom sej.
Om du kom tillbaka, ja, då skulle jag göra allt för dej Sniff. jag lovar. och jag lovar värkligen.
jag gör inte som jag brukade, lova någonting, men sedan glömma det eller inte orka.
fy, jag fattar inte hur jag kunde göra så mot min ängel.
du betydde ju allt, och det gör du fortfarande.
om nån skulle fråga vem jag hälst skulle träffa, Justin Bieber eller dej, då skulle jag säga Sniff.
För du betyder mer än vad någon annan i hela värden gör.
Jag älskar värkligen Justin Bieber, det gör jag. men inte så som jag älskar dej snuttan.
För du är så speciell. ♥

hoppas att du har det bra där uppe, fina ängel ♥



lova mej att du aldrig glömmer bort mej sötnos ♥

HÖGSTA STATESTIKEN EVER??

nooot...

städar...

hallo.
håller på och städar... och neej, jag är inte klar..
började i morse! å nu är klockan halv 3...
måste fortsätta, puss på er! ♥

rubriiik..

tjaaaa ♥

Idag ska jag satsa på att bara städa.. vill ju att det ska va fint imorn lixom.
för er som inte visste, SÅ ÄR DET NYÅRSAFTON IMORN!
weeeeehoooo!
Och lillebrorsans födelsedag såklart!
har köpt typvärdens bästa present.
han kommer att bli asglad.
Men ni får inte veta vad det är än!

uuuuusch... vet ni hur jag mår nu? skällde nyss ut Selma.... nej fy... känner mej jättetaskig!
men hon måste ju i och för sej lära sej att inte skälla sådäär...

kanske ska spela lite sims idag också. men nu först måste jag fixa mej lite.. eller klä mej och och borsta tänderna typ.

ha en bra dag! ♥




never say never.

hellooo!
sitter här med Cornelia. vi lyssnar på "gammal" justin bieber musik, asså dom låtarna innan nya albumet. som baby, osv..

vi ska snart ta och kolla på Never say never, ( Justin Biebers film )
den är jättebäst!

aja, nu så ska jag gå. ha det så bra!

kyssar ♥





Cornelia och Wille.. ♥

tjana!

Cornelia och Wille ska snart komma, vi ska typ.. ah vet inte, men nåt kul iaf.

kommer antagligen inte att blogga idag, bara senare ikväll isf.

men vad ska ni hitta på idag då? ♥

mhm, men nu ska jag nog gå, borsta gaddarna osv.
puss på er ♥



haha, vi är ju snyggast i stan jag och julia... ♥

hemma...♥

hemma nu, köpte mycket saker, som två tröjor, ett linne, ett halsband, en mössa, och en födelsedags present till Traste.
men det får ni inte veta vad det är! MOAHAHAHA!
för vem vet, kanske jag inte kan lite på er...? haha nejdå, men tänk om brorsan läser bloggen... icke bra...

men aja, hade en toppen dag i Stockholm, tack för dagen Julia Kristine och  mamma! ♥

ni får se grejorna sen, när jag orkar.
är astrött....
aja, ha det så bra!

kyssar ♥




I stockholm nudåå...♥

tjuu,
är I Stockholm nu.
ville bara hälsa till er <3
ska fortfarande hitta en present till Traste...
VAD SKA JAG KÖÖÖPA???

önskelista för min födelsedag 3 mars.








Stockholm

hallu,
ska snart upp och fortsätta rensa garderoben..
typ halva av kläderna ska booort.
hittade mycket fint som jag kan börja andvända... thihihi.

nu har jag iaf fottat alla mina julklappar, ska bara ladda upp bilderna, gör det efter jag har städat garderoben.
så att ni får seeee.

imorgon blir det Stockholm med Julia!
hon fick det i födelsedagspresent.
jag ska ta med mej lite pengar, 1800 tar jag med, men kommer absolut inte handla upp allt. för jag ska spara till en systemkamera, vet inte villken jag vill ha, men ska kolla efter en som verkar bra.
men asså det ska jag ju inte göra imorn.
Har iaf en viktig sak att köpa, födelsedags present till TRASTE... vad gillar han tror ni?
han fyller 11 år, och han gillar spel, kläder, skor och att fixa med sin frisyr.
och han gillar också fotboll och innebandy tror jag..
har någon nån bra idée?
vet inte vad jag ska köpa... :s

mmm, men nu ska jag ta och ta tag i garderoben. så ha det så bra! ♥


5 saker du inte visste om mej...

jag sitter ner i duschen.


jag klippte min lugg själv igår, och det blev asbra.


jag har alltid gillat att måla och rita.



jag bröt foten för en månad sedan ungefär.


jag ska börja i musikklass i sjuan.







Bildbooomb! ♥





trololololololololololololololololololo..

gomorgon !
vaknade för ett tag sen, sen gick jag upp och åt frukost med familjen.
macka och oboy.
Just nu kollar jag på teve. har traste bredvid mej, men han är sjuk.. han spydde inatt och så.. :(
och han fyller lixom år på nyårsafton, om några dagar.
men hán kommer såklart vara frisk då. :)

Idag så ska jag kanske ta och ringa nån..?
för igår kväll spelade jag sims i 6 timmar...
och det tänker jag inte göra idag... fast vet inte om jag orkar... asså va med nån... eller vet inte... får se :)

Vad ska ni hitta på idag då? ♥



det här var typ min favorit bild för nåt år sen... haha, tycker att jag var ganska söt där..♥


-.-

hej, spelade sims, men en av mina hästar typ fastnade i vattnet? den gick ner i vattnet och fastnade däär??
jätte irriterande. jag hade kommit as långt, och nu kommer säkert hästen att dö. för den är törstig och massor.
är det nån som vet vad jag ska göra?
jag vill inte att hästen ska stå där!
JAG VILL HA SOM VANLIGT!
hjääälp meeeeejj!

aja, tänkte säga godnatt.
klockan är halv 12, och tror jag måste sova nu..
hare bra, hörs imorgon, hejs ♥


den sista var ju söt! haha, ha det så bra finisar ♥


Muuuu

hellu ♥
kom hem från morfar och Birgitta för nån timme sen.
nää lite mindre.
men iallafall, när vi kom hem så tog jag en liten promis med Selma.
vet ni?
hon åt förästen laxen på julbordet hos morfar... -.-
jajja..
sen gick jag upp och bäddade rent, med justin bieber påslakanet! det blev awesome!

jaja, nu blire att spela sims med brorsan.
hörs! ♥





bjuuder..

Duscha

hejhej,
ska duscha.
vi ska ju till morfar å Birgitta typ om nån timme,
och mitt hår är det äckligaste ever..

jo, om ni vill, så får ni gjärna länka mej.. har inte så många läsare..
tack!

men nu så ska jag typ som gå, så harebra, om jag hinner skriver jag ett inlägg innan vi åker också.
puss ♥





Morning <3

godmorgon finisar ♥
Idag vaknade jag klockan 10 typ, sen gick jag upp och åt frukost.
Sorry för att jag inte bloggade igår, men jag hade helt enkelt inte tid.
jag var med Cornelia typ hela dan, och när jag kom hem så spelade jag och brosan sims.
Hur mår ni då?

Idag ska jag bara ta det lungt, spela lite sims, och duscha.. men sen typ klockan tre så ska vi till morfar och birgitta och fira lite mini jul, som vi gör varje år.
det ska bli nice.

Ska ni hitta på något idag då? vadå? ♥

jaja, nu så ska jag och brorsan spela lite sims, så hejdå!♥



jag och Saga i parken i somras. saknar den tiden ♥


p.s måste ju berätta vad jag fick i julklapp! ni får veta det snart! :D ♥

instalerar sims...

chiao!
Håller på att instalerar Sims på mammas och pappas data :) JAG FICK DET! asså instalera det på deras data! puss på er mamma och pappa ♥ ni är bäst ♥
snart ska jag spela lite :)
jag ska göra en familj med tre stycken, en mamma, en pappa och en tjej. tjejen ska vara hästtokig, och ha en egen häst :D
sen kanske dom kan ha typ två hästar tror ja :)
får se vad som går och inte går.
vad gör ni då? så här på julafton? :D

puss på er ♥


bloggaren kringlan...



hihhihihi... den här gjorde jag i veckan, och jag är ju inte seriös xD ♥

The Sims 3 Pets.

läääääääängtar tills jag kan prova spela!!!!! ♥

Sims 3 husdjur och en gosse filt <3

hello!
har öppnat lite paket nu.
jag öppnade ett paket från mamma och pappa, en jättemysig filt.
sen har jag öppnat julklappen från min moster,  morfar och Birgitta, det var The Sims 3 husdjur!!! :D
och jag har också öppnat julklapparna från linnea, det var bokstäver så man kunde skriva mitt namn, som en prydnad, och hårspännen!
Jag har också öppnat Cornelias, det var ett nagellack, ett nagel lim, och sånna här fina "diamanter" som man klistrar ast med nagellimmet :D
och så fick jag av hela familjen Berg en bok, det värkar jättebra!
och så har jag såklart öppnat julklapparna i julstrumpan :) det var massor godis, hårspännen, och nagelklistermärken :D
jag kommer ta kort på ALLA julklapparna sen, och ladda upp så ni kan få se vad jag fick :D
har ni öppnat några julklappar än? isåfall, vad fick ni? :) ♥
snygg julgran som vi har i år. <3
dom andra på bilden är min moster, min mamma och Selma, ( den där hunden vi är vakt till )

julmys <3




merry christhmas! ♥

Godmorgon och godjul finisar! ♥
hur ska ni fira jul?
idag klockan två så ska familjen gå till faster och fira jul där. myyys♥
första julen vi gör så, vi brukar alltid fira hemma.
men det här kommer att bli super najs ♥
jag har önskat mej lite smått och gott i år, som kläder, presentkort på typ HM, justin bieber saker, kanske nåt smycke, med mera.


vad har ni önskat er?

ha det så bra, så hörs vi senare idag, eller naaajj... vill inte vara osocial, men vi får se. annars hör jag av mej imorgon ♥

HA DEN BÄSTA JULEN EVER! ♥



OOOOOOLD pic, typ 2 år sen..? kolla mitt långa fina hår! VAAAARFÖR klippte jag mej?

hahha, hittade nyss en blogg som jag och Malvina hade för jättelängesen, typ år sen, den är kvar, och jättesöt!
tryck HÄÄÄR för att kolla in bloggen. ♥

vår goa julkola <3

omg, vad god kolan blev.
smälter i munnen!
love it ♥


santa claus is coming to night..

typ femtielva julklappar under granen... :O :D
kommer aldrig att kunna somna ikväll... kommer ligga i min säng och vara jätte pirrig!!
shiiiit, känns värkligen inte som om det är julafton imorgon!
just nu så gör vi julkola. men det håller typ på att kokar xd
bjuder på en bild på mej och Julia från i somras

och jaa, jag var lite crazy... ♥




bara för att jag är en efterlyst bebis...




HAHAHAH!!!

be my christhmas eve <3


Alva Fjellström

hej och välkommen till min blogg!<3
jag heter Alva Fjellström och har haft många bloggar.
du kanske läste min förra? alvagymnast.blogg.se  den finns inte kvar längre, råkade ta bort den...
jaja, jag heter iaf Alva och jag är 12 år. jag fyller år den 3 mars, och är väldigt smart.
haha nejdå, bara skojja xD
jag går på truppgymnastik i Norrtälje Gymnastikförening, och tävlar RM.
jag gillar också att fotta, sjunga, vara med kompisar, ha idrott i skolan, kolla på teve, sitta vid datan, och framför allt, lyssna på Justin Bieber, stort fan här framför skärmen.. xD
Jag har inga husdjur, men jag har haft en katt som hette Sickan, och en hamster som hette Sniff.
jättefina djur, som jag saknar något enormt!
just nu så är jag hundvakt, till en liten hund som heter Selma! vi ska vara vakt åt henne i tre månader!
och vi har vart det i snart två veckor bara...
hhon är iaf jättesöt!
ni kan få en liten bild på henne:

 söt va?

ni kan få en bild på Sniff också :)

 gumman <3

jaa, vad mer kan jag berätta om mej själv?
jag har en mamma som heter Majsan, en pappa som heter Anders, och en lillebror som heter Traste.

btw, imorgon är det JULAFTOOOON!!! ;D<333
är nån lika uppspelt som jag? :D

aja, nu får det räcka för mej.
såhär ser jag ut:








RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu